Pravljični potujoči kovček

Življenja in izobraževanja brez knjige si več sploh ne znamo zamislit. Knjiga otroka pritegne in v njem zbudi željo, da jo vzame in odpre. Vsaka knjiga pripoveduje svojo zgodbo, ima svojega junaka, ki otroka popelje v svet domišljije, ki je njemu blizu. Otrok se sreča s pisano besedo, spoznava, da so črke različne, da tvorijo besede in da jih je pisatelj napisal zato, da jih bodo brali tudi drugi. Malček še ne zna brati. Potrebuje pomoč nas odraslih, da mu besedilo preberemo, se vživimo v vlogo glavnega junaka. Pisana beseda nas skupaj z otrokom popelje v dogodivščine, ki pred otroškimi očmi nemo spregovorijo tudi skozi ilustracije. Vsak otrok ima knjigo, ki mu je blizu, in želi, da mu je prebiramo vedno znova. Nič zato, če si je besedilo dobesedno zapomnil. Če smo pozorni, lahko opazimo, da otrok skupaj »bere« z nami. Njegovo poslušanje je še vedno pozorno in če izpustimo kakšen stavek, nas bo otrok opozoril, da nekaj manjka. Takrat lahko zamenjamo vloge in nam otrok »bere« naprej. Knjigo bo prijel tako, kakor je videl nas, odrasle, in z resnim obrazom bo »prebral« knjigo do konca.

Otroku  bodimo dober vzor, ponudimo mu različne knjige, ki jih bo z veseljem listal. Knjiga bo razvijala njegovo domišljijo, z njo bo odkrival pisan svet, ki ga obdaja, z njo se bo učil, si širil svoj besedni zaklad ali pa samo užival ob ilustracijah. Vrtec ima pri tem pomembno vlogo, saj mu nudi veliko možnosti ob zadovoljstvu, ki mu nudijo odprte strani otroških slikanic in knjig.

Kot skupina smo se že pred leti vključili v bralni projekt   PRAVLJIČNI POTUJOČI KOVČEK. Tokrat smo se vsi sodelujoči zbrali na zaključku projekta, katerega smo popestrili s krajšim programom.

Vzgojiteljica Vladka

[wzslider height=”600″]

 

(Visited 9 times, 1 visits today)
Ta vnos je bil objavljen v nedavni dogodki. Zaznamek za trajno povezavo.